Четвер
25.04.2024
17:21
Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 190
Друзі сайту
FILE VIEW
Вітаємо Вас на сайті Скобелківської гімназії Горохівської міської ради Луцького р-ну Волинської обл

Навчання вдома: практичні поради для вчителів від психологині Світлани Ройз

ЗАГАЛЬНІ ТЕЗИ

Перше. Я вклоняюсь учителям, які готові до змін і які зараз працюють у новому форматі або готуються до цього: ви дуже швидко адаптуєтесь до зовнішніх умов, це величезне навантаження. Я б дуже хотіла, щоб сьогодні не тільки лікарі, а й вчителі відчули наші повагу і вдячність за те, що вони роблять. Це стосується також і директорів шкіл, і вихователів дитячих садочків, які залишаються на зв’язку зі своїми вихованцями. Це зараз важливо для нас усіх.

Друге. Учителям важливо пам’ятати, що батьки зараз опановують невластиву для них професію. І вони відчувають таку ж надмірну напругу – відчуття небезпечності особистого простору, страх за життя і неможливість впоратися з новою ситуацією та новими компетенціями.

Буде коректно, якщо вчитель спитає батьків (дітей будь-якого віку), чим він може допомогти. Це запитання, яке сигналізує про готовність до контакту. Хтось із батьків скаже: “Дякую, мені нічого не потрібно”. Хтось проігнорує. А хтось дійсно скаже, що було б йому помічне, і тоді вчителю потрібно дати підтримку цій сім’ї.

Третє. Коли вчитель спілкується з дітьми – неважливо, якого вони віку і чи це дистанційне або безпосереднє спілкування. Діти в контакті більшою мірою з вашим емоційним станом, з тим, що ви відчуваєте, як ви говорите – а не що ви говорите.

Тому якщо у вас є можливість обирати час для включення, оберіть той, коли ви почуваєтесь максимально наповненими і в ресурсі, бо зараз діти потребують вашої емоційної підтримки – можливо, більше, ніж академічних знань.

ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ

1. Якщо ви занепокоєні незвичною працею в онлайн-режимі, ви можете відверто сказати дітям, що це для вас новий досвід і ви трохи збентежені роботою в онлайн. Це нормально – сказати дітям будь-якого віку, що ви це робите вперше і вам дещо ніяково.

На цьому досвіді дитина вчиться у вас – зокрема і того, що ви дозволяєте собі бути вразливими в той час, коли ви знімаєте “корону” і вчитесь нового.

Те, як ви опановуєте новий досвід, може бути більшим уроком для дітей, ніж те, що вони вчать сьогодні за навчальним планом.

Ви супроводжуєте дитину під час навчання, і за цей час вона має здобути не тільки академічні знання, але й досвід, як навчатись нового – і цей шлях діти зараз можуть пройти разом із вами.

2. Діти зараз позбавлені живого контакту. Ми створені так, що найкраще ми сприймаємо інформацію, коли бачимо живу людину. Коли проводили експерименти, яка система навчання найбільш ефективна – порівнювали аудіокурси, відеоформат і живе спілкування.

Результати були такі: аудіокурси давали найслабший ефект, записана відеолекція працювала краще, але найбільш ефективним виявився живий контакт, під час якого спрацьовує дзеркальна система людини.

Тобто якщо в наявних умовах у вас є можливість живого контакту, це буде набагато продуктивніше. Бачити і чути вчителя – це те, чого потребують діти в будь-якому віці. Також чудово, якщо ви будете готувати презентації на 7-10 хвилин, тому що в сучасних дітей провідний канал сприйняття інформації – візуальний.

3. Діти відвикають від колективу та вчителя, і якщо не намагатись “втримати” їх, після карантину доведеться вкладати час і зусилля в адаптацію, “повернення” дітей.

Найважливіше зараз – не втратити з ними контакт і зберегти довіру. Якщо у вас є можливість зробити для учнів розсилку – просто з жартом, з чимось особистим, з людським зверненням – це буде прекрасно.

Дітям зараз тривожно, а якщо нам тривожно – ми не вчимось. І чим більше поряд із дітьми адекватних дорослих, тим краще. А кому довіряє дитина? Батькам та вчителям. Насправді це буде на користь навчанню і зараз, і тоді – коли все це закінчиться і діти знову прийдуть до школи. Ви не повинні втрачати зв’язок.

4. Зараз у вас є можливість змінити свій образ і ставлення дітей до себе з формального і вимушеного на ставлення до вчителя як до людини. Якщо зараз учитель зробить щось, що не вкладається у стандартний образ, щось, що спочатку викличе в дитини навіть шок (скажімо, відправить жартівливу розсилку або одягне для відеочату котячі вушка), – це буде прекрасно.

У вас є можливість поекспериментувати зі своїми образом та підходом. Це не має бути насильство, але якщо для вас це органічно і ви відчували себе у школі затиснутою в жорсткі межі – зараз саме час для експериментів.

5. Якщо дитина зробила домашнє завдання і бачить, що дорослий його не перевірив, – у неї знижується мотивація. Тому, якщо ви даєте домашнє завдання, то обов’язково дайте і зворотний зв’язок у зручному для вас вигляді. Також важливо обговорити, що буде, якщо дитина не виконає завдання.

6. І, нарешті, потурбуйтесь, щоб самим не вигоріти. Ми увійшли в цей карантин уже вигорівшими і живемо зараз у режимі енергозбереження. Ми не знаємо, наскільки це затягнеться. І тому вмикаємо турботу про кожен елемент системи – і про себе також.

Інтернет-ресурс:https://nus.org.ua/articles/navchannya-vdoma-praktychni-porady-dlya-vchyteliv-vid-psyhologyni-svitlany-rojz/ 


Телефонуй на Національну «Гарячу лінію» з питань протидії насильству та захисту прав дитини, щоб отримати допомогу – 386 (безкоштовно для абонентів МТС та Київстар).

*******************************************************

ЗОЛОТІ ПРАВИЛА ПЕДАГОГА



1. Прийшов у школу - зроби розумне й шляхетне лице. 

2. Кожного разу, коли тобі хочеться командувати дітьми, згадай своє дитинство і про всяк випадок з'їж морозиво. 

3. Гроші та педагогіка малосумісні. 

4. Нехай всі манекенниці світу, побачивши твою усмішку, подадуть у відставку. 

5. Не заходь в душу до дітей, якщо тебе про це не просили. 

6. Іди на урок з радістю, виходь з уроку з приємною втомою. 

7. Жартуй до тих пір, доки не навчишся. 

8. Пам'ятай: поганий лікар може забрати життя, поганий учитель - спопелити душу. 

9. Приходити на урок слід настільки підготовленим, щоб знати точно: для чого прийшов, куди прийшов, що будеш робити і чи буде від цього добре. 

10. Кожного разу, коли хочеться нагрубити кому-небудь, рахуй до мільйона. 

11. Намагайся їсти кожен день. 

12. Люби свою адміністрацію так само, як і вона тебе, і ти проживеш довге і щасливе педагогічне життя. 

13. Ніколи не чекай похвали, а намагайся відразу ж з'ясувати, як з нею йдуть справи. 

14. Люби кого-небудь крім школи, і тоді у тебе буде все в порядку. 

15. Якщо до тебе прийшли на урок, згадай, що ти артист, ти кращий педагог країни, ти найщасливіша людина. 

16. Говори батькам завжди найкращу правду, яку ти знаєш. 

17. Пишайся своїми помилками, і тоді у тебе їх буде з кожним роком все менше. 

18. Вищим проявом педагогічної успішності є усмішка на обличчях дітей. 

19. Якщо ти вмієш самий звичайний факт подати як відкриття та домогтися подиву і захоплення учнів, то можеш вважати, що половину справи ти вже зробив. 

20.Пам'ятай: хороші педагоги живуть довго і майже ніколи не хворіють. 

21. Віддай школі все, а вийшовши зі стін школи, почни нове життя. 

22. Постарайся завжди бути здоровою, навіть якщо в цей хтось не повірить. 

23. Одягайся так, щоб ніхто не сказав тобі вслід: "Он вчителька пішла". 

24. Не спи на уроці; дурний приклад заразливий. 

25. Під час опитування зобрази на обличчі граничний інтерес. 

26. Пам'ятай: якщо твій голос стає загрозливо хрипким, значить, ти робиш щось не те. 

27. Добре, якщо пізно увечері, коли ти згадаєш своїх учнів, обличчя твоє осяє посмішка. 



10 СЕКРЕТІВ УСПІШНОГО ПРОВЕДЕННЯ

БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРІВ 


Батьківські збори є необхідним атрибутом шкільного життя. Як зробити їх цікавими і продуктивними?


1. Для проведення батьківських зборів виберіть найбільш сприятливий день і годину і постарайтеся, щоб на цей час ні у вас, ні у батьків ваших учнів не було заплановано жодних важливих справ, цікавих телепередач і тому подібне.

2. Визначите одну найбільш важливу проблему, що стосується учнів вашого класу і на її обговоренні побудуйте розмову з батьками.

3. Особливу увагу зверніть на розміщення батьків в класі. Наприклад, можна розставити столи і стільці по кругу, щоб всі учасники батьківських зборів добре бачили і чули один одного.

4. Підготуйте візитки з іменами батьків, особливо в тому випадку, якщо вони ще недостатньо добре знають один одного.

5. Разом з батьками придумайте правила для учасників зборів. Наприклад: знімати верхній одяг обов'язково; не допускається мовчання при обговоренні проблеми; відкидаючи пропозицію (думку), необхідно вносити зустрічне; називати один одного на ім'я та по батькові або лише по імені і так далі.

6. Бережіть час людей, запрошених на збори. З цією метою встановіть регламент і стежте за його дотриманням.

7. В ході зборів використовуйте ігри і групові форми організації взаємодії батьків.

8. Зробити спілкування на зборах невимушеним і відвертим може допомогти чашка чаю або кави.

9. При обговоренні проблемних питань спирайтеся на життєвий і педагогічний досвід найбільш авторитетних батьків, на думку членів батьківського комітету і ради школи.

10. Намагайтеся, щоб на зборах були прийняті конкретні рішення.


Ми провели опитування учнів за темою "Які вчителі вам найбільше подобаються?". Були отримані такі результати: "Нам подобаються вчителі: 

• котрі розуміють, коли я не розумію; 
• усміхаються, коли я старанний; 
• все пояснюють зрозуміло; 
• котрі розбірливо пишуть на дошці; 
• котрі читають оповідання в особах на різні голоси; 
• помічають, коли я не підношу руку; 
• котрі дозволяють фальшивити в хорі хоча б тому, що мені подобається співати; 
• котрі швидше стримуються, ніж виявляють свою владу і становище; 
• вислуховують мої проблеми; 
• веселяться і плещуть у долоні, коли скінчено гру; 
• розповідають усе цікаве й доручають нам самим зробити щось цікаве; 
• мені подобаються вчителі, котрі можуть пояснювати знову і знову. І знову..." 

Ви почули голоси наших учнів? Гадаю, коментарі тут зайві. Є над чим замислитись...